Fúria, paranoia i narcotràfic esquitxen la pantalla de Sitges

It Follows, de David Robert Mitchell; Relatos salvajes, de Damián Szifron; i La French, de Cédric Jiménez, han protagonitzat la jornada d’avui al Festival, encara enlluernat per la bona estela que ha deixat Antonio Banderas. Ara és el torn de Joe Dante i Dick Miller, les dues estrelles de la cloenda, que s’han retrobat a Sitges, mentre els fans ja fan travesses pel palmarès, que s’anunciarà demà al migdia.

Després de rebentar les taquilles d’Argentina i deixar astorat el públic de Cannes, ha arribat a Sitges Relatos salvajes, el film catàrtic de Damián Szifron produït per la factoria Almodóvar. La pel·lícula està estructurada en sis històries que mostren el fet inevitable, i agradable a la vegada, de perdre el control. Segons el director, a les consultes dels psicoanalistes d’Argentina no hi ha cap pacient que no parli del film i que no s’hagi sentit interpel·lat per ell. Amb un repartiment de luxe que compta amb alguns dels noms grans del cinema argentí, com Leonardo Sbaraglia o Ricardo Darín, Szifron mostra sis arravataments de fúria que succeeixen en temps real i en un mateix espai.

It Follows ha estat una de les cintes esperades pels aficionats. Es tracta d’un relat paranoic que també va obtenir un notable èxit per Cannes. En el film, l’actriu Mika Monroe, que fa doblet al Festival amb The Guest, interpreta a Jay, una atractiva noia que, després d’embolicar-se amb el noi equivocat, comença a sentir que algú la persegueix, davant l’absència de la resta de la gent.

L’escenari del narcotràfic marsellès dels anys 70 ha estat el context d’una altra presentació: La French, de Cédric Jiménez, que ha arribat a Sitges per a trepitjar la red carpet i presentar el seu segon llargmetratge: una trama que ressegueix la ruta de l’heroïna des de Marsella a Nova York. La història és viscuda a través dels ulls de Pierre Michel, un jutge interpretat per Jean Dujardin, que acaba d’arribar a Marsella amb la missió de desmuntar la irreductible organització del narcotràfic local, controlada per l’antagonista en el film, l’intocable capo Gaetan Zampa, interpretat per Gilles Lellouche, també present a Sitges.

El genial director Joe Dante, que demà protagonitzarà la cloenda del Festival amb Burying the Ex, ha assistit avui a una entranyable trobada amb Dick Miller, a qui va dirigir a Gremlins i que protagonitza el documental That Guy Dick Miller, dirigit per Elijah Drenner. La peça, que s’ha projectat avui al Prado, explica la història d’aquest llegendari actor, sobretot conegut pel seu treball al cinema de sèrie B, i que arreplega 174 entrades a la seva fitxa del web de l’IMDB. La trobada entre Joe Dante –que ha dirigit grans èxits del cinema fantàstic com Aullidos i El chip prodigioso– i Dick Miller –que ha participat en títols com Terminator i Pequeños guerreros,– s’ha celebrat a l’Espai Fnac.

Un altre espai que avui ha adquirit protagonisme és la Sala Tramuntana, que aquesta nit acull la preestrena de l’esperada i exitosa sèrie Fargo, inspirada en el distintiu univers creat pels germans Coen. La projecció d’aquest thriller hipnòtic ple de suspens avalat amb tres Emmys a la millor minisèrie i guardonada amb el Critics Choice Award, ha arribat dos dies abans que Canal + l’estreni per als seus abonats.

Per altra banda, el director d’Autómata, Gabe Ibáñez, conjuntament amb l’agència de disseny User t38, ha ofert avui una master class a partir dels exemples de tècniques de disseny utilitzades per crear els robots del film. Els participants han pogut “percebre el procés de disseny i de necessitats estètiques i narratives en el qual es va trobar l’equip”.

– Nota premsa –

Anuncis
Published in: on 10 Octubre 2014 at 12:11 am  Comentaris tancats a Fúria, paranoia i narcotràfic esquitxen la pantalla de Sitges  
%d bloggers like this: