La sofisticació de Godard i el terror d”Annabelle’ prenen la pantalla en un dia de protagonisme de les produccions catalanes

Els lladrucs de gos ensordeixen Sitges amb la presentació de l’esperada experimentació en 3D del mestre Jean-Luc Godard: Adieu au langage. Ha estat una jornada d’inqüestionable toc francès (també s’ha exhibit Aux yeux des vivants, de Julien Maury i Alexandre Bustillo) i català, ja que s’ha estrenat Asmodexia, de Marc Carreté, i s’ha presentat L’altra frontera, d’André Cruz Shiraiwa i protagonitzada per Ariadna Gil.

La sofisticada obra de Godard arriba avui plena de metàfores i suggeriments per situar el Festival en els límits del gènere. En aquest treball, Godard fa una investigació d’alguns dels temes i exploracions estètiques de la seva filmografia a través del 3D, en un film on un home i una dona deambulen per una casa i un gos en el que recau tot el pes simbòlic i intel·lectual de l’obra.

Les instal·lacions del Festival ha estat l’escenari on la nina d’Annabelle s’ha passejat per acompanyar la nova pel·lícula de John Leonetti. La preqüela d’Expediente Warren: The Conjuring, dirigida per James Wan i en la que Leonetti va treballar com a director de fotografia, ha arribat per explicar la història de la nina que sortia en el pròleg del film de Wan, que ha estat un dels fenòmens sobrenaturals més documentats del segle XX.

Però avui també ha estat un dia de protagonisme per a les produccions catalanes. A més de REC4 i La distancia, Sitges 2014 ha programat L’altra frontera, d’André Cruz Shiraiwa, que ha definit el seu treball com “un drama intimista en un context totalment distòpic” que explora el concepte de la frontera com a límit definitori del “què és bo i el què és dolent” o com el lloc “on acaba la bogeria d’uns i comença la d’altres”. En aquesta pel·lícula, Cruz ha volgut exposar el seu punt de vista disconforme amb una societat “d’aparences on tot el que ens rodeja està pervertit pel capital” i on els valors estan “bastant perjudicats”.

L’altra frontera ha estat rodada a Lituània i ha fet servir moviments de càmera dissenyats per a donar llibertat a l’actor, amb accentuades dosis d’improvisació. “Hi ha parts de la pel·lícula com és en l’escena de les sales de confidències que han estat totalment improvisades” afirma el director. Aquest mètode ha satisfet l’actriu Ariadna Gil, que encarna el paper de mare, i ha estat avui a Sitges amb bona part dels intèrprets per a presentar la pel·lícula.

L’altre títol català de la jornada és Asmodexia, l’òpera prima de Marc Carreté, una proposta de possessions diabòliques amb una tonalitat molt personal que narra la història del sacerdot Eloy de Palma i la seva néta Alba, que recorren els afores de Barcelona per tal de trobar els posseïts per un mal que assetja la ciutat i que només l’Alba té el poder d’expulsar.

Sergi Caballero, director de La distancia, ha ofert avui una Master class a partir de la projecció de la seva pel·lícula de terror Ancha es Castilla / N’importe quoi, un migmetratge que parla també de possessions i d’una nena amb capacitats per a practicar exorcismes.

El guionatge ha tingut un relleu important avui al Festival. La sala Tramuntana ha acollit dins el cicle Sitges Fòrum la primera edició del Pitching Fòrum, organitzat per Guionistes Associats de Catalunya (GAC) amb la col·laboració de PROA i la Fundació SGAE, on diversos guionistes han pogut presentar els seus projectes davant de productors catalans. Paral·lelament, el GAC i el Mercat Audiovisual de Catalunya han presentat avui els preseleccionats del II Concurs de Guió transmèdia.

El cicle Sitges Fòrum també ha acollit una taula rodona al voltant de la nova secció Blood Window, que, conjuntament amb el mercat Ventana Sur abraça el cinema de terror llationamericà. La sessió ha repassat l’actualitat del gènere que es produeix a Llatinoamèrica, així com les ajudes estatals i les possibilitats de coproducció amb Catalunya i altres territoris.

Una altra iniciativa de treball ha estat la sessió entorn les empreses creatives, que ha presentat avui l’Ajuntament de Sitges també a la sala Tramuntana i que ha reunit diferents professionals de la indústria audiovisual.

– Nota premsa –

Anuncis
Published in: on 8 Octubre 2014 at 1:20 am  Comentaris tancats a La sofisticació de Godard i el terror d”Annabelle’ prenen la pantalla en un dia de protagonisme de les produccions catalanes  
%d bloggers like this: